16/5/08

Πειραιάς 1

Χθες μιας και δεν είχα μάθημα, πήγα στο παλιό μου σχολείο (Ζάννειο Πειραματικό γυμνάσιο Πειραιά), για να χαιρετήσω τους παλιούς μου συμμαθητές. Δυστυχώς όμως έπρεπε να κάνουν μια ώρα μάθημα, οπότε επέλεξα να φύγω -προσωρινά και να κάνω μια βόλτα γύρω από το σχολείο και το σταθμό του τρένου, στον Πειραιά που ξέρω και περπατούσα για 3 χρόνια...
Ξεκίνησα λοιπόν απ' το σχολείο μου με μια ψηφιακή κάμερα στο χέρι, έτοιμος να φωτογραφίσω κάθε κτήριο, ή οτιδήποτε άλλο θα μου έκανε εντύπωση .

Ο Χάρτης της Βόλτας (για να μη χαθείτε)


Δίπλα στο σχολείο μου υπάρχει ένα υπέροχο νεοκλασικό, ανακαινισμένο κτήριο όπου συγκεντρώνονται οι απόφοιτοι του Ζαννείου.
Κατεβαίνοντας την Γούναρη, προς το σταθμό του τρένου αντικρίζω πολλά παλιά πανέμορφα νεοκλασικά που έχουν αφεθεί αβοήθητα στη φθορά του χρόνου. Συνήθως το ισόγειό τους χρησιμοποιείται σαν μαγαζί και ίσως αυτός είναι ο λόγος που δεν προσέχουμε τη συνέχεια του κτηρίου, τους άλλους ορόφους, παρά μόνο τη βιτρίνα (κάποιος θα μπορούσε να πει ότι αυτό γίνεται και στη ζωή αλλά καλύτερα ας μην ανοίξουμε αυτό το θέμα). Παλιά στον Πειραιά υπήρχαν 2000 ! νεοκλασικά σπίτια, τώρα ακόμη και αυτά τα λίγα που υπάρχουν συνεχίζουν να καταστρέφονται αντί να προστατεύονται, έχοντας ως μόνη ελπίδας σωτηρίας να χαρακτηριστούν διατηρητέα. Παρατηρήστε τα παρακάτω (βρίσκονται όλα στον δρόμο-φάντασμα της Γούναρη, σε σχετικά μικρή απόσταση). Το πρώτο είναι και το αγαπημένο μου.








κοιτάξτε τις λεπτομέρειες !

και για να μην κατηγορούμε μόνο ορίστε και το σωστό παράδειγμα :

Τώρα δείτε και τη διαφορά (απ' ένα στενάκι κοντά στο σταθμό του τρένου)

Και συνεχίζω προς το λιμάνι ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: