21/6/08

Τσέλλο


Από όταν ήμουν 6 χρονών ξεκίνησα να παίζω ένα ιδιαίτερο και πολύ όμορφο μουσικό όργανο, το βιολοντσέλο, ή αλλιώς απλά τσέλο. Αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια απ' όταν πρωτάρχισα τα μαθήματα στο Δημοτικό Ωδείο του Μοσχάτου, δεν έχω μετανοιώσει για την επιλογή μου. Το τσέλο ανήκει στα έγχορδα όργανα (έχει 4 χορδές) και για να βγάλεις ήχο χρησιμοποιείς μια ξύλινη ράβδο που ενώνεται με πολλές τρίχες αλόγου, το δοξάρι. Πρωτοεμφανίστηκε τον 16ο αιώνα στην Ευρώπη και αρχικά ονομαζόταν βιολοντσίνο. Είναι σχεδόν διπλάσιο από τη βιόλα και χρησιμοποιήθηκε πολύ από τον Beethoven και τον Wagner. Το επέλεξα γιατί μου φάνηκε κάτι το διαφορετικό ( σε αντίθεση με το βιολί που είναι πολύ γνωστό) και συνάμα μελωδικό. Ο ήχος του τσέλου δεν είναι ούτε πολύ ψηλός ούτε πολύ χαμηλός. Θυμάμαι ότι μια φορά ο δάσκαλός μου μου είχε πει ότι ο ήχος του τσέλου βρίσκεται τόσο κοντά στην ανθρώπινη φωνή όσο κανένα άλλο όργανο. Ίσως για αυτό να μου άρεσε...
Οι δύο πιο γνωστοί βιολοντσελίστας είναι ο Mstislav Rostropovich από το Αζερμπαϊτζάν ( που δυστυχώς πέθανε πρόσφατα) και ο Κινέζος Yo Yo Ma που πλέον θεωρείται ο κορυφαίος βιολοντσελίστας
Τώρα που τα γράφω αυτά θυμάμαι αστείες στιγμές όπου φορτωμένος το τσέλο στον ώμο διέσχιζα τον Πειραιά και ο κόσμος στον δρόμο νόμιζε ότι κουβαλάω κιθάρα (δεν λέω όταν είναι στην θήκη του είναι εύκολο να μπερδευτείς) ή οι φίλοι μου με ρώταγαν ανόητες (για μένα) ερωτήσεις του τύπου: Πώς το κουβαλάς; Δεν είναι βαρύ; Πώς θυμάσαι που πρέπει να βάλεις τα δάχτυλά σου για να πετύχεις τη σωστή νότα; Πραγματικά οι τρίχες στο δοξάρι είναι από άλογο; Πώς το κουρδίζεις; και άλλα πολλά...

Α! Και για να διαπιστώσετε και εσείς αυτό που έλεγα σχετικά με την ανθρώπινη φωνή και το τσέλο δείτε αυτό το βίντεο. Ποια είναι η φωνή και ποιο το τσέλο ;;;


Δεν υπάρχουν σχόλια: